[[AK26] - TEAM CS 1.6 ]

A fejlesztők megpróbálták pontosan annyira élethűre alakítani a játékmenetet, hogy az még ne menjen a játszhatóság rovására. Például nincsenek elsősegélycsomagok, viszont ahhoz, hogy valaki meghaljon, még a legerősebb fegyverből is legrosszabb esetben két találat szükséges (csak ha lábra megy). Az élethűség a fegyverek kialakításában is alapvető szempont volt, a játékban található modellek egytől egyig megtalálhatók a valós életben is, azoknak szinte pontos másával találkozhatunk egy-egy akció közben. A fegyverek alapvetően két csoportra vannak osztva: apisztolyokra és a vállfegyverekre. A vállfegyver lehet géppisztoly, sörétes puska, vagy karabély, azon belül gépkarabély, félautomata, vagy forgó-toló záras mesterlövészpuska. Mindkét típusból egyet-egyet vihetünk magunkkal induláskor, melyeket vásárlással szerezhetünk meg. Minden megölt ember ($300) és megnyert kör után pénzt kap a játékos – a győztes csapat tagjai nagyobb összeget. Túszok illetve csapattársak sebzéséért, megöléséért pénzmegvonás jár.

A játékot két csapat játssza, a terroristák (Terrorists, röviden T) és a terrorista-elhárító alakulat (Counter-Terrorists, röviden CT). A játék körökre van osztva, minden kör elején mindkét csapat teljes létszámmal indul. A kezdő területen van lehetőség arra, hogy a csapattagok fegyvert, páncélt, és egyéb kiegészítőket (gránátok, lőszer stb.) vegyenek, majd indul a kör, melyben mindkét csapatnak egy adott feladatot kell végrehajtania.

A pálya típusai feladatok szerint

A pályák a feladatok szerint lehetnek CS (counter-strike), DE (demolition), AS (assassination), ES (escape) és FY (fighting yard) típusúak.

Kifejezések

Fun Mapok témái

A FY típusú lapok, melyek „csak” az ellenség lelövésére készültek, a következőképpen ismertek (a pro csézők számára): Ha egy fegyver (például AWP) nevével indul a map, az többnyire azt jelenti, hogy a pályán csak az adott fegyverrel lehet „menni”.