[[AK26] - TEAM CS 1.6 ]
Főoldal » FAQ [ Új kérdés ]

Hol találom meg a Steam ID-m?

1. lépés

Első lépésként csatlakozz fel egy szerverre. (pl: 195.228.155.182:27015)

2. lépés

Miután beléptél nyomj egy 0 (nullát, vagy azt a gombot amire a konzolodat beállítottad), majd írd be a konzolba hogy status. A neved mellett fog megjelenni a STEAM ID-d, ami így fog kinézni STEAM_x:x:xxxxxxx.
 

3. lépés

CTRL+C-zd ki ezt a sorszámot, majd CTRL+V-zd be a megfelelõ helyre. Ha nem mûködne a CTRL+C, akkor az egér jobb gombjának megnyomásával válaszd a Copy-t, így is vágólapra tudod rakni az ID-d.


Konzol parancsok

A Console-ból tulajdonképpen a Counter-Strike-al kapcsolatos összes beállítás meg tudod változtatni szöveges környezetben.
Fontos hogy a cstrike könyvtárban lévõ config.cfg-dben az alábbi kétsor benne legyen (helyesen kitöltve):
bind "gomb" "toggleconsole" erre a gombra fog lejönni a konzolod!
console "1.0"

Parancs Változó Leírás

+attack Elsõdleges támadás
+attack2 Másodlagos támadás (pl. zoom)
+back Mozgás hátra
+duck Guggolás
+forward Mozgás elõre
+jump Ugrás
+klook Nézelõdés bill.-el
+left Oldalazás balra
+lookdown Lenézés
+lookup Felnézés
+mlook Nézelõdés egérrel
+movedown Mozgás le (létrán, vízben)
+moveleft Oldalazás balra
+moveright Oldalazás jobbra
+moveup Mozgás fel
+reload Fegyver újratöltése
+right Mozgás jobbra
+showscores Megmutatja a pontokat és a pingeket
+speed Lopakodás
+strafe Oldalazás
+use Használat (ajtónyitás, túsz megfogása)
adjust_crosshair blue, red... Célkereszt színe
allowupload Feltöltés engedélyezése a szerverre 0-ki,1-be (pl. spray-hez kell)
ambient_fade 100 Környezeti zajok milyen messze hallatszódnak
ambient_level 0.300 Környezeti zajok hangereje
appenddemo Felvesz egy demot és hozzáadja a Half-Life/cstrike/demo.dem-hez
bind Bind (egy gomb beprogramozása (bind "key" "parancs"))
brightness 1 Fényerő
buy Buy Menu-Vásárlómenü előhívása
buyequip Buy Equipment Menu-Felszerelés menü előhívása
buyammo1 Elsõdleges fegyverbe lőszervétel
buyammo2 Másodlagos fegyverbe egy tár lőszervétele
cancelselect Kiválasztás törlése
changeteam Csapatválasztó menü előhívása
cl_allowdownload 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése (pl. hangok)
cl_allowupload 0, -ki, 1, -be Feltöltés engedélyezése (pl. logo)
cl_anglespeedkey 0.670 Az írányítógombok mekkora seb. változtassák a nézõszöget
cl_backspeed 400 Hátrálás sebessége (szerverfüggõ!)
cl_bob 0.010 Nézõpont billegésének mértéke futás közben
cl_bobcycle 0.800 Nézõpont billegésének gyakorisága futás közben
cl_bobup 0.500 Nézõpont billegésének mértéke futás közben
cl_download_ingame 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése játék közben
cl_forwardspeed 400 Elõremozgás sebessége (szerverfüggõ!)
cl_himodels 0, -ki, 1, -be Jobb minõségû játékosmodell
cl_messages Szerver üzeneteinek megejelenítése
cl_movespeedkey 0.300 Mozgás sebessége billentyûzetrõl
cl_nopred 0, -ki, 1, -be Kliens oldali elõrejelzés
cl_pitchdown 89 Lenézés max. szöge
cl_pitchspeed 225 Fel/lenézés sebessége
cl_pitchup 89 Felnézés max. szöge
cl_showfps 0, -ki, 1, -be FPS megjelenítése
cl_shownet 0, -ki, 1, -be Hálozati adatforgalom csomagainak megjelenítése
cl_slist 10 Szerverlistában levõ szerverek számának megadása
cl_upspeed 320 Felfelé maszás sebessége
cl_waterdist 4 Víz alatt milyen messze lehhesen ellátni
cl_yawspeed 210 Jobbra/balra fordulás sebessége (szerverfüggõ!)
clear Konzol letörlése
cmdlist Összes konzolparancs kilistázása
connect IP Csatlakozás a megadott szerverhez (pl. connect 157.181.31.18)
cvarlist Összes konzol-változó kilistázása
developer 0, -ki, 1, -be Speciális fejlesztoi konzolüzenetek bekapcsolása
disconnect Kapcsolat megszakítása az adott szerverrel
drawradar Radar bekapcsolása
drop Fegyver/C4 eldobása ha a kézben van
echo "message" Üzenet kiírása a konzolban
enableconsole Konzol engedélyezése
escape Funkciója ugyanaz, mint az ESC gombnak
exec filenév Script futtatása
exit Kilépés Windows-ba
force_centerview Középre nézés bekapcsolása
fps_lan Max. fps LAN-on
fps_modem Max. fps iNET-en
fps_single Max. fps single player módban
fullinfo Felhasználói infok megjelenítése
fullserverinfo Szerverinfok
gamma 3 Gamma mértéke
getcertificate Engedélyeztetés a WON-nál
getsv Szerverek számának és IP címének kiírása
gl_clear 0 Megjelenítés minosége
gl_cull 1 Megjelenítés minosége
gl_d3dflip 0 Fordított renderelési sorrend D3D módhoz
gl_dump Videokártya adatainak megjelenítése
gl_flipmatrix 0, -ki, 1, -be Speciális célkereszt 3DNow! 3Dfx MiniGL -hez
gl_keeptjunctions 0 Megjelenítés minosége
gl_max_size 256 Megjelenítés minosége
gl_overbright 0 Megjelenítés minosége
gl_picmip 0 Megjelenítés minosége
gl_playermip 0 Megjelenítés minosége
gl_texturemode [típus] Megjelenítés minosége
gl_ztrick 1 Megjelenítés minosége
graphheight 64 Megjelenítés minosége
graphhigh 512 Megjelenítés minosége
graphmean 1 r_netgraph beállításait írja ki
hideconsole Konzol elrejtése
hideradar Radar elrejtése
hisound 1, 0 Hang minosége (1=22kHz, 0=11kHz)
hud_fastswitch 0, -ki, 1, -be Gyors fegyverváltás
hud_saytext_time 5 (sec) Játékosok szövegeinek kijelzési ideje a képernyőn
impulse 100 Lámpa
impulse 201 Ezzel tudjuk a logonkat felrakni a falra
lastinv Utoljára használt tárgy vagy fegyver
invnext Következő tárgy kiválasztása az aktuális után
invprev Előző tárgy kiválasztása az aktuális után
kill Öngyilkosság elkövetése
lightgamma 2.500 Megjelenítés minosége
listdemo demo_neve Info egy adott demoról
lookspring 0, -ki, 1, -be Automatikus középrenézés (ha mlook kikapcsolva)
lookstrafe 0, -ki, 1, -be Oldalalzás egérrel (ha mlook be van kapcsolva)
m_filter 0, -ki, 1, -be Egér beállítás
m_forward Eloremozgás erossége egérnél
m_pitch 0.022 Fel/lenézés érzékenysége
m_side 0.800 Oldalazás érzékenysége egérnél
m_yaw 0.022 Jobbra/balra fordulás érzékenysége egérnél
menuselect Egy menüpont kiválasztása
messagemode Üzenetküldés módja: mindenkinek a szerveren
messagemode2 Üzenetküldés módja: csak a csapattársaknak
motd Message Of The Day (A nap üzenete) kiírása
name "neved" Névváltás
net_graph 1, 2, 3 Internet forgalom kijelzése
nosound 0, -ki, 1, -be Hang ki/bekapcsolása
pingsv IP:port Szerver pingelése
play filenév Adott .wav file lejátszása
playdemo filenév Demo lejátszása
playvol 0-10 Demo lejátszásának hangereje
quit Kilépés Windows -ba
r_decals 250 Decal -ok száma (golyónyom, logó stb.)
r_drawviewmodel 0, -ki, 1, -be Fegyvermodell megjelenítése
r_dynamic 0 Megjelenítés minosége
radio1 Radio1 Menü megnyitása
radio2 Radio2 Menü megnyitása
radio3 Radio3 Menü megnyitása
rate 1000-10000 Adatforgalom max.
reconnect Újracsatlakozás az elozo szerverhez
record filenév Demo elmentése
retry Újracsatlakozás a szerverhez
s_2dvolume 1 2D hangero értéke
s_a3d 0, -ki, 1, -be A3D támogatás
s_automax_distance 30 Távolságot ameddig a maximális hangero terjed
s_automin_distance 2 Távolságot amettől a minimális hangero terjed
say "üzenet" Üzenet küldése a többi játékosnak
say_team "üzenet" Üzenet küldése a csapattársaknak
scr_centertime 2 Szerver üzenetei meddig maradjanak a képernyon
scr_printspeed 7 Üzenetek kiírásásnak sebessége
screenshot Képernyo elmentése (Half-Life/cstrike
sensitivity 9 Egér érzékenysége
serverinfo Szerverinformációk
setdemoinfo Információkat adhatunk a demonkhoz
showbriefing Pálya leírása
showinfo 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése
showpackets 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése
showram 0, -ki, 1, -be Rendelkezésre álló RAM kiírása
sizedown Képernyo csökkentése
sizeup Képernyo növelése
slot1 1-es menüpont kiválasztása
slot2 2-es menüpont kiválasztása
slot3 3-as menüpont kiválasztása
slot4 4-es menüpont kiválasztása
slot5 5-ös menüpont kiválasztása
slot6 6-os menüpont kiválasztása
slot7 7-es menüpont kiválasztása
slot8 8-as menüpont kiválasztása
slot9 9-es menüpont kiválasztása
slot10 10-es menüpont kiválasztása
snapshot Screenshot
speak üzenet Üzenet mondása
startdemos Demok lejátszása a listából
stop Demo felvételének befejezése
stopdemo Demok lejátszásának befejezése
stopsound Hang lejátszásának leállítása (pályán pl eső..)
swapdemo seg seg Felcserél két demo szegmenst a demon belül
timedemo demóneve Demo lejátszása és FPS mérése
toggleconsole Konzol elohívása
unbind gomb A megadott gombhoz bindelt funkciót eltávolítja
unbindall Az összes bind eltávolítása
use Tárgy vagy fegyver használata
vid_config_x 800 Vízszintes felbontás
vid_config_y 600 Függőleges felbontás
vid_d3d 0, -ki, 1, -be Direct3D támogatás
vid_describemode Videomódról infok
vid_mode Videomód beállítása
violence_ablood Megjelenítés minosége
volume 0-10 Hangeroség
weapon_ fegyvernév Ezzel közvetlenül eloveszi a fegyvert (pl. a bind "h" "weapon_knife")

Pisztolyok - glock18/usp/deagle/p228/elite
Géppisztolyok - mp5navy/p90/tmp/mac10/ump45
Gépkarabélyok - ak47/sg552/m4a1/aug
Shotgunok - m3/xm1014
Mesterlövész puskák - scout/awp/g3sg1/sg550
Gépágyú - m249
Gránátok -flashbang/hegrenade/smokegrenade
Egyéb - c4/knife

wait 1 tick idore felfüggeszti a script futtatását

Admin parancsok:
Az adminok számára külön konfigurálási lehetőségek is vannak amivel a szerver beállításait lehet megváltoztatni. Ezek kimondottan azok számára fontosak akik a szerveren olyan joggal rendelkeznek amik lehetővé teszik az állítgatást (például: rcon password vagy admin jog).

Parancs Leírás
Általános szerver parancsok

servercfgfile a szerver konfig fájlját állítja - alapesetben server.cfg
serverprofile -profile string- a szevrer profilját állítja be
addip -min- -ipaddress- egy IP címet ad a filterban listába - 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- a játékosokat egyéni id-jük alapján bannolja a szerver - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
banid -minutes- -uniqueid- kick bannolja és kirúgja a játékosokat a szerverről egyéni id-jük alapjánr - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent
changelevel -mapname- mapotvált és megtartja a kliensekkel a kapcsolatot
changelevel2 -mapname- folytatja a játékot egy új mapon
cmdlist kilistázza az összes konzol parancsot
cr_demoman # egy csapaton belüli robbanóanyag szakértők számát határozza meg
cr_engineer # egy csapaton belüli mérnökök számát határozza meg
cr_hw # egy csapaton belüli hw-sek számát határozza meg
cr_medic # egy csapaton belüli szanitécek számát határozza meg
cr_pyro # egy csapaton belüli tűzszerészek számát határozza meg
cr_sniper # egy csapaton belüli mesterlövészek számát határozza meg
cr_soldier # egy csapaton belüli katonák számát határozza meg
cr_spy # egy csapaton belüli kémek számát határozza meg
cvarlist az összes konzol változót (cvar) kilistázza
decalfrequency -seconds- logók megjelenítésének gyakoriságát szabályozza - az alapeset 30
dropclient klienst lekapcsolja a szerverről
exec -filename- elindít egy .cfg fájlt
exit bezárja a játékot vagy a dedikált szerverprogramot rákérdezés nélkül
filterban 0 az IP cím alapján történő bannolást szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
heartbeat a master szervert "emlékezteti" egy jellel, hogy szervered még mindig fut és elérhető
host_framerate 0 a szerver beavatkozásának sebességét határozza meg a játékba
host_killtime 0 a szerver lekapcsolása előtt eltelt idő
hostname -name- beállítja a szerver nevét
hostport 27015 a szerver portját határozza meg
info -userid- infókat ír ki a játékosokról
ip_hostport 0 szerver portját határozza meg egy TCP/IP játék esetén
ipx_serverport 0 szerver portját határozza meg egy IPX játék esetén
keys a CD kulcs infót írja ki
kick -player- kirúg egy játékost a szerverről név alapján
kick # -keys#- kirúg egy játékost a szerverről id kulcs alapján - az id a "keys" paranccsal tudható meg
kick # -userid- kirúg egy játékost a szerverről userid alapján - a userid a "users" paranccsal tudható meg
killserver szerver kikapcsolása
listid az id-ket jelzi ki a banlistában
listip az IP címeket jelzi ki a filterban listából
log on
log off a loggolást állítja be
logaddress -ip- -port- a logfájl címét határozza meg, amikor a loggolás egy külső gépre kerül
lservercfgfile a listen szerver konfig fájlját határozza meg - alapesetben listenserver.cfg
map -mapname- mapot vált és megszakítja a kliensekkel a kapcsolatot
mapcyclefile 0 meghatározza a mapcycle-t tartalmazó fájl nevét - alapesetben 'mapcycle.txt'
maps -substring- kilistázza azokat a mapokat, amelyek a -substring--t tartalmazzák
maxplayers 16 a maximális játékosszámot határozza meg
motd_display_time 8 az idő, ameddig az automatikus üzenetek megjelennek a képernyőn másodpercekben
mp_autocrosshair 0 az autoaim-et szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_decals 300 a maximális decal szintet szabályozza
mp_falldamage 0 a realisztikus sérülést szabályozza lezuhanás esetén - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_flashlight 0 a flashlight ki -és bekapcsolása - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_footsteps 0 a lépéshangokat szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_forcerespawn 0 a játékosok azonnal újjáélednek haláluk után - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_fraglimit 40 a maximális elérhető fragszámot határozza meg, mely elérése után a szerver mapot vált
mp_friendlyfire 0 a csapattárs sebzést szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_logecho 0 az echo parancsok loggolását szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_logfile 0 a loggolást szabályozza többjátékos módban - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_teamlist -teamname/modelname;
teamname/modelname-
a csapatneveket és modelleket határozza meg teamplay módban
mp_teamplay 21 a flag számot határozza meg a csapatjátékos módban
mp_timelimit 25 egy mapon eltöltendő időt állítja be
mp_weaponstay 0 a fegyverek a földön maradnak, miután egy játékos felvette - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
password -pass- a szerver privát jelszavát állítja be
path kijelzi a jelenlegi főkönyvtárat
pausable 0 a kliensek jogát szabályozza a játék szüneteltetésére - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
ping az összes kliens pingjét kijelzi
port 27015 a szerver portját állítja be
quit kilép a windows-ba rákérdezés nélkül
rcon -password-
rcon -command- rcon parancs megadásának módja - parancs indítása előtt kötelező az első sort beütni az rcon jelszavával
rcon_address -ip addy- beállítja az rcon IP címét
rcon_password -pass- beállítja az rcon jelszavát
rcon_port 27015 beállítja az rcon portját
registered 0
reload újratölti a jelenlegi mapot
removeid -uniqueid- az egyéni id-ket törli a bannolható adatok közül
removeip -ip addy- törli az IP címeket a filterban listából
restart újraindítja a jelenlegi mapot és törli a statisztikát
setmaster -ip or hostname- a master szervert állítja be - IP vagy hostcím is használható
stuffcmds a kliens konzol parancsokat tölti be a szerverről és újraindítja a szervert
sv_accelerate 10 a játékos gyorsítását határozza meg a szerver felé
sv_aim 0 az auto-aim-et szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_airaccelerate 10 a levegőben mozgás sebességét határozza meg
sv_airmove 0 a levegőben mozgást szabályozza
sv_allow_download engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok letöltését
sv_allow_upload engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok feltöltését
sv_allowdownload 0 adatok és modellek letölthetőségét szabályozza a szerverről - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_allowupload 0 a kliensek lehetőségét szabályozza modellek és adatok feltöltésére - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_bounce 0 ütközési zónákat kapcsol ki és be - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_challengetime 15 meghatározza, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a klienseknek a szerverre kapcsolódáshoz
sv_cheats 0 a csalásokat szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_clienttrace 3.5 a kliens kiterjedését határozza meg ütközések esetén
sv_clipmode 0 a clipping módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_friction 4 a súrlódást szabályozza
sv_gravity 800 a gravitáció szintjét határozza meg
sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference
sv_lan 0 a LAN szervert módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_language 0 a nyelvet határozza meg
sv_logrelay
sv_maxrate 5000 a maximális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_maxspectators 8 a megfigyelők maximális számát határozza meg
sv_maxspeed 500 a kliensek maximális sebességét határozza meg
sv_maxvelocity 2000 a maximális gyorsaságot határozza meg
sv_minrate 8000 a minimális adatszintet (pinget) határozza meg
sv_netsize 0 a maximális hálózati csomagot határozza meg - 0 = automatikus
sv_newunit 0
sv_password 0 a szerverjelszót határozza meg
sv_print_custom a játékos felé SZ_Overflow hibát ad és kilép a szerverről
sv_sendvelocity 1
sv_showcmd 0
sv_skyname 0 az ég textúráját határozza meg
sv_smartdelta 1
sv_spectalk 1 a megfigyelő kliensek üzenetküldését szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
sv_spectator_password 0 a klienseknek jelszót kell használniuk a megfigyelő mód eléréshez - a jelszót határozza meg
sv_spectatormaxspeed 500 a megfigyelők mozgási sebességét szabályozza
sv_stepsize 18 a szörny és a játékos lépésméretét szabályozza
sv_stopspeed 100 a sebesség, amennyivel a játékos megáll valamelyik irányba való futás után
sv_timeout 65 az időtullépés mértékét szabályozza
sv_type engedélyezi a szerver CPU-jának és az oprendszer típusának a megadását a szerver leírásban
sv_upload_maxsize 0 a maximális feltölthető fájlméretet állítja be
sv_wateraccelerate 10 a vízben mozgás sebességét állítja be
sv_wateramp 0
sv_waterfriction 1 a víz közegellenálását határozza meg
sv_zmax 4096 a maximális zbuffer méretet állítja be
status kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználó, fragek, név, framerate, latency, ping, csomag kiesés %
team 0 a team módot állítja - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
team1_color -color- a team1 színét állítja be
team1_model -model- a team1 modellt állítja be
team1_name -name- a team1 nevet állítja be
team1_skin -skin- a team1 skint állítja be
team2_color -color- a team2 színét állítja be
team2_model -model- a team2 modellt állítja be
team2_name -name- a team2 nevet állítja be
team2_skin -skin- a team2 skint állítja be
tfc_adminpwd -password- a tfc admin jelszót határozza meg - az "admin -password-" paranccsal nyerhető engedély az rcon használatához
tfc_autoteam 0 automata csapatválasztást sazbályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_balance_scores 0 pont alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_balance_teams 0 játékosszám alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_birthday születésnap módot szabályozza (a bombák ajándékokként tűnnek fel) - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_clanbattle 0 a tfc klán csata módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_clanbattle_ceasefire 0 tűzbeszüntetést szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_locked 0 a zárt módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_clanbattle_prematch 0 a prematch módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re
tfc_fragscoring 0 a fragek "beleszólását" szabályozza a csapat összesített pontjába - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva'
tfc_respawndelay 0 a respawn késleltetést állítja tfc játékokban
tfc_spam_limit 20 meghatározza az üzenetek számát, amelyek után spam büntetést kap a játékos
tfc_spam_penalty1 8 a spam büntetés 1. szintre
tfc_spam_penalty2 2 a spam büntetés 2. szintre
users minden játékos kilistázása a felhasználói id-kel és az egyéni id-kel együtt
writeid az egyéni id-ket a banned.cfg-be írja
writeip az IP címeket a listip.cfg-be írja



Annyit kell tudni a Counter-Strike-ról, hogy mióta a Steam-en van, gyakorlatilag lehetetlen az alap fájlokat elrontani, így bármit is másolunk a „cstrike” mappába egy laza mozdulattal ki is törölhetjük azt, így az alap játéknak még nem lesz baja, tehát nem kell félnünk, hogy a mûködéshez szükséges fájlokat kigyomláljuk. (A config.cfg-re azért vigyázzunk, ha egyedi)

A Counter-Strike a pályákat a cstrike/maps könyvtárban de_pályaneve.bsp néven tároljuk. A pályákhoz tartozhatnak de_pályaneve.nav kiterjesztésû fájlok is, amik a botok navigálásáért felelõsekilletve ebbe a mappába még de_pályaneve.txt kiterjesztésû szöveges állományok is lehetnek, amik pedig a pálya elején felugranak szövegként.
 

 


A pályákhoz tartozhatnak még más könyvtárból is fájlok (például: models, materials stb.) ezeket értelemszerûen kell a helyükre másolgatni, ami egy igen egyszerû folyamat.:

Általában a pályák egy *.zip vagy *.rar fájlban vannak azon belül pedig „cstrike mappában ( lásd http://maps.lamas.hu). A letöltött fájlt egyszerûen ki kell csomagolni, így az asztalunkon (pl.) megjelenik a tömörített fájlból a „cstrike” mappa.
 

 


Azután szépen elzarándokolunk a saját Steam könyvtárunkba a következõ útvonalra:
C:\My Games\Steam\SteamApps\mail@mailer.hu\counter-strike source és ide az egész cstrikemappát beledobjuk.

A felugró kérdésre miszerint „Biztosan felül szeretnénk írni a cstrike mappát?” nyomunk egy „Igen”-t, ezzel máris elérkeztünk a játszható verzióhoz.

A játékba belépve a pályák között immáron megtalálható lesz az általunk letöltött map.


Botok kezelése


Néhány parancs használatukhoz

bot_add_ct: bot hozzáadása a counter-terrorist csapathoz
bot_add_t: bot hozzáadása a terrorist csapathoz
bot_add: a program véletlenszerûen ad hozzá botot valamely csapathoz
Megjegyzés: ha a parancsokat kiegészítjük a(z) easy/normal/hard/expert paraméterrel, azzal a botok erõsségét tudjuk állítani
bot_all_weapons: a botok bármilyen fegyvert használhatnak
bot_allow_grenades 0/1: gránáthasználat engedélyezése a botoknak
Megjegyzés: a többi fegyver használatát is így tudjuk a botoknak engedélyezni/tiltani
bot_auto_follow 0/1: a botok automatikusan követik a hozzájuk legközelebb álló ember által irányított játékost
bot_chatter: a botok kommunikációját tudjuk vele állítani a(z) off/radio/minimal/normal paraméterekkel
bot_difficulty 0/1/2/3: szintén a botok erõsségének beállítására szolgál (easy/normal/hard/expert)
bot_eco_limit szám: a botok nem vásárolnak fegyvert, ha a rendelkezésükre álló pénzösszeg a megadott szám alatt van
bot_join_after_player 0/1: a botok csak akkor csatlakozzanak, ha már van a szerveren emberi játékos
bot_join_delay szám: botok csatlakozásának késleltetését tudjuk beállítani pályaváltásoknál
bot_join_team any/t/ct: ezzel azt állítjuk, hogy melyik csapathoz lépjenek be a botok
bot_kick:
botok eltávolítása szerverrõl. A(z) t/ct/típus/nehézség/név paraméterekkel tudjuk meghatározni, ha nem az összes botot szeretnénk kirúgni
bot_kill: adott körben a még játkban részt vevõ botokat tudjuk megölni. A(z) t/ct/típus/nehézség/név paraméterekkel tudjuk meghatározni, ha nem az összes botot szeretnénk megölni
bot_knives_only: a botok csak kést használhatnak
bot_pistols_only: a botok csak pisztoly használhatnak
bot_prefix: a botok nevének elõtagját állíthatjuk vele
bot_profile_db adatbázis_neve: mely adatbázisból vegye a program a botok nevét
bot_quota szám: a csatlakozó botok maximálás számát határozhatjuk meg vele
bot_quota_fill: a program úgy adja hozzá a botokat a játékhoz, hogy mindig annyi játékos legyen, mint amennyit a bot_quota paranccsal megadtunk, azaz kiegészíti a megfelelõ mennyiségû bottal a létszámot
Megjegyzés: ha elérjük vagy túlhaladjuk a bot_quota-ban megadott számot, akkor nem lesz bot a játékban
bot_quota_match: egy emberre hány bot jusson, ahol a botok száma a bot_quota-ban meg lett határozva. Például ha a bot_quota 2, akkor minden emebri játékosra 2 bot jut
bot_quota normal: semlegesíti a fill vagy match parancsot, azaz mint ha csak símán a bot_quota parancsot használtuk volna
bot_snipers_only: a botok csak orvlövész fegyvereket használnak

Megjegyzés: ezeket a parancsokat használhatjuk public/war szerverünkön is távoli konzolból (rcon

Színes spray logó...

 

...avagy hogyan fújjunk saját képet a falakra.

Hogyan rakjunk be saját spray logót (Decal Converterrel)?

1., A kép beszerzése

a) Van saját képünk (.bmp, .gif vagy .jpg kiterjesztésű).

b) Letöltöttünk egy képet a több ezer közül

c) Elkészítettük a képet,(CS:S-ös, vagyis fontos, hogy a végén ne .tga kiterjesztéssel mentsük el a képünket, hanem mondjuk .jpg-ként).

2., A program(ok) beszerzése ill. kiválasztása

a) Kitaláljuk, hogy milyen programmal is szeretnénk dolgozni. Half-Life Logo Creator használunk,

b) vagy Decal Convertert. Először utóbbival fogunk dolgozni, a HLC-hez leírást lentebb találsz. (a PROGRAMOKAT A LETÖLTÉSEK MENÜPONTBA MEGTALÁLJÁTOK)

3., Installáljuk a Decal Convertert, majd elindítjuk (esetlegesen megadjuk neki a CS mappánkat, de ez nem szükséges, hagyjuk inkább ki).

4., Megnyitunk egy képet (A-->B)
A,

B,

átlátszóvá tesszük, és beállítjuk neki a nekünk tetsző szélességet és magasságot (C)
C,

Logónk maximálisan 12288-as méretű lehet (size) és a szélesség és hosszúságértékek csak a 16-nak lehetnek többszörösei.

5., Ha ezzel megvagyunk, készíthetjük is a logónkat ("Decal->Make Decal..." a fenti menüben), majd adjuk meg neki az Asztalunkat, ne egyből a CS mappát (D)
D,

ezzel a továbbiakban egyszerűbben elérhetjük majd az elkészített logóinkat).

6., Miután rányomtál az OK-ra, felugrik egy ablak, hogy mire ügyeljünk:

  • Az előzőleg létrehozott pldecal.wad felül lesz írva, már ha az létezik.
  • NEHOGY visszamenjünk a CS menüjébe mielőtt a további pontokat megcsinálnánk, mert az felülírná a logónkat abban az esetben, ha megadtuk volna neki a CS mappánkat (és nem az Asztalra mentenénk).
  • A képed teszteléséhez nem kell netes szerverre felmenned, simán csak kreálj egy LAN-ost.

Az Asztalodon megjelenik egy pldecal.wad nevű file. Ezt átnevezzük tempdecal.wad-ra, majd írásvédetté tesszük.

7., Megkeressük a cstrike mapánkat (ez alapbeállításban a "C:\Program Files\Steam\SteamApps\<e-mail címed>\counter-strike\cstrike" lesz, majd ide bemásoljuk a file-unkat.

8., Előfordulhat, hogy le kell törölnünk a custom.hpk nevű file-t (inkább csak helyezzük át az Asztalunkra). Ne lepődjünk meg, ha a CS elindítása után ez újra megjelenik.

9., Ezután nincs más hátra, minthogy kipróbáljuk a színes-szagos logónkat.

10., Mire ügyeljünk logókészítés közben?

a) Ha követted az utasításokat, akkor mindennek stimmelnie kell. Miközben dolgozunk, ne csináljunk semmi mást, ne próbáljuk meg nézegetni a félig kész logónkat az "Options" menüben stb.

b) Ha mégsem menne, próbáld meg ezzel a wad file-lal (be a cstrike mappába, írásvédetté, majd LAN).

c) Fontos tudni, hogy ahhoz, hogy egy netes szerveren látszódjék a logónk a többi játékosnak, ahhoz:

  1. A szerveren engedélyezettnek kell lennie, hogy a játékosok custom dolgai feltöltődjenek.
  2. Néha kell egy kis idő (1-2 perc), míg ez megtörténik.
  3. Nálad be kell, hogy legyen állítva:
  • cl_allowupload 1
  • cl_allowdownload 1
  • cl_download_ingame 1

11., Ha manuálisan szeretnénk képet csinálni ( a Decal Converterben található leírás magyarosítása):

  1. Csinálj egy 256 színű bmp képet.
  2. A szélesség/magasság a 16 egész számú többszöröse kell hogy legyen.
  3. A szélesség és magasság szorzata 12288 lehet maximum.
  4. Az utolsó képpontnak a képen TISZTA KÉK-nek kell lennie RGB 0 0 255; HEX: (#0000FF).
  5. A tiszta kéknek megfelelő pixelek átlátszóak lesznek.
  6. Mentsd el a képet a program "MakeDecal" mappájába.
  7. Ellenőrizd, hogycsak egy kép legyen a mappában.
  8. Indítsd el a "MakeWad.bat" file-t, ami a "MakeDecal" mappában van. Ez fogja neked a "pldecal.wad"-ot generálni.
  9. Ezt másold be a CS mappádba (ez alapbeállításban a "C:\Program Files\Steam\SteamApps\<e-mail címed>\counter-strike\cstrike"), nevezd át tempdecal.wad-ra és tedd írásvédetté.
  10. Ne felejtsd el, hogy mindezek közben nem mehetsz be a HL/CS "Options" menüjébe.
  11. Különben felülíródik a file-od.
  12. Ha mégis ez történne, ismételd meg az egészet a nyolcas ponttól.
  13. Az elkészült file nem lehet nagyobb 15 kb-nál (hibaüzeneteket kaphatsz játék, indítás stb. közben).

- WAR:
Meccs (háború), a klánok közti mérkőzések nemzetközileg is elfogadott jelzője!

- WAR fajták:  
- pcw: practice clan war (gyakwar)
- cw: clan war (war)
- lw: league war (ligawar)


Consol

- Consol: (konzol)
A Console-ból tulajdonképpen a Counter-Strike-al kapcsolatos összes beállítás meg tudod változtatni szöveges környezetben. Ez egy kezelőfelület! Úgy tudod előhozni, hogy a játék közben megnyomod a 0 (nulla) gombot!!

Fontosabb parancsok, amit a konzolba írhatsz be:
- connect IP --> Csatlakozás a megadott szerverhez (pl. connect 87.229.102.76:27035;password war123)
- record filenév --> Demo elmentése (pl. record videóm)
- rate 25000 --> Adatforgalom max.
- status --> kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználók, fragek, név, framerate, latency, ping.
- rcon --> (pl. rcon_password "alma")
- fps_max 101 --> 101 frame/sec maximum!
- hud_saytext_internal 1 --> Újra láthatóak lesznek a játékon belüli írások!
- votemap "szám" --> Pályaszavazás. Ha mindenki egy mapra szavaz, és meglesz a kitűzött szavazati többség, (CSAK akkor) ezzel a parancsal admin nélkül is tudunk pályát váltani! (pl. votemap 2)

- sok játékos parancsot is beírhatsz (cl=client):
     - cl_righthand 1 vagy 0 --> Fegyver váltás bal kézből jobba, vagy fordítva.
     - cl_dlmax 15000 --> (downloadmax; max. letöltés sebesség) (15000 is engedélyezett!!!! Gyorsabann töltöd le a mapokat, zenéket a szerverről!)

- különböző dolgokat be tudsz itt bindelni:
     - weapon_fegyvernév --> Ezzel közvetlenül előveszi a fegyvert (pl. bind "h" "weapon_knife")
     - name --> Nevet (nick nevet) váltasz (pl. bind "i" "name ezleszazújnevem")
     - say/say_team --> Írhatsz egy gomb lenyomásával! Nem kell mindig beírni az ismétlődő szöveget! (pl. bind "p" "say Van TGF?")